13 Nisan 2009 Pazartesi

7. PAKET YEDDİ EMİNLİK'TEN YOLA ÇIKIYOR...

Krize Karşı Taksim'de Yarın 7, Perşembe 77, Cumartesi 777 Kişi!
7. Paket İnisiyatifi yarın akşam Taksim'de eylemlerine başlıyor. Hedef cumartesi 777 kişi olabilmek.
"Hükümetin bugüne kadar açıkladığı 5 paketin yoksulların derdine derman olmadığını" savunan ve "Altıncısı da yoldadır, yedincisiniyse biz açıklayacağız" diyen 7. Paket İnisiyatifi, ilk eylemini Salı (14 Nisan) günü yapıyor.

"7 DE BİTSİN..."
Yarın, saat 19:00’da, Taksim Meydanı tramvay durağında yedi kişi toplanıp bir dakikalık sessiz bir eylem yapacak olan inisiyatif iki gün sonra, Perşembe günü sayılarını 77'ye artırmayı planlıyor.
"18 Nisan Cumartesi günü ise 777 kişi olup, '7'de bitsin, 7 de bitsin' diyeceğiz" çağrısında bulunan inisiyatif , 23 Nisan’da tüm yurtta başlayacak ve 1 Mayıs’a kadar sürecek 7. Paket eylemlerine hazırlık niteliğinde olacak bu 7’li eylemleri yenilerinin takip edeceğini duyuruyor.
Krizin mağdurları olarak bir araya gelen bireylerin 7. Paketle hükümet ve yerel yöneticilerden 7 talebi var:
Temel gıda maddelerinden ve ilaçtan KDV’nin kaldırılmasını ve bunlara 1 yıl boyunca zam yapılmamasını istiyoruz. Konutlarda elektrik, su, doğalgaz, telefon, internet faturalarına uygulanan tüm vergiler, sabit ücretler ve fon kesintilerinin kaldırılmasını stiyoruz.
Kişilere ait kredi kartı borç faizlerinin silinmesini, kalan borçların 2 yıllık ödeme planıyla takside bağlanmasını istiyoruz.
Asgari ücretin iki katına çıkartılmasını, vergiden muaf tutulmasını istiyoruz.
İşten çıkartmaların yasaklanmasını, çalışma sürelerinin ücret kaybına yol açmaksızın kısaltılmasını istiyoruz.
Bütün işsizlere “işsizlik kartı” verilmesini, bu kart sahiplerine elektrik, su, doğalgaz, telefon, internet faturalarında yüzde 50 indirim yapılmasını ve toplu ulaşımın ücretsiz olmasını istiyoruz. İşsizlik ödeneğinin arttırılmasını ve kapsamının genişletilmesiniistiyoruz.
Yoksulluk sınırı altında yaşayan konut kiracılarına nakdi kira desteğinin sağlanmasını istiyoruz. Kentsel dönüşüm uygulamalarının durdurulmasını istiyoruz.
En düşük gelire sahip kesimlerden başlayarak “vatandaşlık geliri” uygulamasına bir an önce geçilmesini istiyoruz.
Taleplerin yasalaşması için bir de imza kampanyası başlatan inisiyatif toplanan imzaları TBMM'ye sunacak.